A mellora das súas infraestruturas, equipamientos e servizos é unha ferramenta fundamental para a competividade portuarai. Entre las últimas actuacións desenvolvidas pola Autoridade Portuaria de Vilagarcía destacan as seguintes. . Mellora Portante da Explanada de Ferrazo Coa execución da obra “Mellora portante da explanada do Peirao de Ferrazo” asegúranse as condicións xeotécnicas necesarias para a optimización da explotación da explanada de Ferrazo. As obras acometidas consistiron na realización de tratamentos xeotécnicos de mellora e consolidación do terreo para conseguir unha capacidade portante suficiente para albergar ata 5 alturas de contenedores, e a repavimentación con adoquín prefabricado de formigón dunha explanada de aproximadamente 39.000 m2, cunha sección de firme para unha categoría de tráfico moi pesado. Así mesmo, levouse a cabo a reposición dos servizos de alumado e saneamiento e procedeuse ao desmontaxe e demolición do edificio de oficinas existente e á construción dun novo edificio de oficinas nunha nova ubicación. O orzamento das obras, acometidas por SACYR, ascendeu a aproximadamente 3,5 millóns de euros, contando con cofinanciación a cargo dos Fondos de Cohesión da Unión Europea.
Ferrocarril ao peirao de Ferrazo
O obxecto desta actuación foi a extensión do trazado ferroviario do Porto de Vilagarcía aos peiraos Comercial, de Comboa e de Ferrazo. A primeira fase das obras, consistente na extensión do ferrocarril desde o enlace do Ramal ata os peiraos Comercial (alineacións Leste e Oeste) e de Comboa, contou cun orzamento de 5 millóns de euros, financiados en aproximadamente nun 80% por Fondos de Cohesión da Unión Europea. As obras -executadas pola empresa COMSA- concluíron no primeiro trimestre de 2014. Tamén dispuxo de financiamento a través de Fondos de Cohesión a segunda fase dos traballos, finalizada no primeiro trimestre de 2016 e que prolongou o trazado ata o peirao de Ferrazo (conexión coa terminal de contedores). Grazas ao investimento executado, todos os peiraos do porto de Vilagarcía dispoñen de conexión ferroviaria propia, o que repercute positivamente na súa operatividade e competitividade, e garante unha óptima intermodalidade marítimo-ferroviaria. Ademais de ampliar a conexión ferroviaria do porto, a obra incluíu tamén unha importante renovación de diversos espazos portuarios. Esta mellora beneficia de xeito especial á contorna da rúa Valle-Inclán, xa que se acometeu a eliminación do muro que separa a zona portuaria da cidade, e se habilitaron dous carrís de circulación en cada sentido. Ademais, o proxecto incluíu a instalación de novas beirarrúas, carrís bici e mobiliario urbano en toda a zona da actuación, isto é, o tramo comprendido entre a rotonda do Ramal e o antigo depósito de augas do porto. O tendido das vías realizouse, íntegramente, por terreos de titularidad portuaria. A execución destes traballos é un requisito indispensable para poder proceder á liberación do peirao do Ramal de usos estrictamente portuarios con vistas á súa integración na zona de usos cidadáns da que xa forman parte o Porto deportivo, o peirao de Pasaxeiros e os parques do Centenario e de Miguel Hernández.
|
|
|