A Autoridade Portuaria de Vilagarcía moveu durante o pasado ano mercancías por un valor total de case 977 millóns de euros, un novo máximo anual, de acordo coas conclusións dun estudo elaborado pola propia Autoridade Portuaria.
O pasado ano, o valor destas mercancías era de 813 millóns de euros, o que significa que, en só un ano, o valor da mercancía movida a través do porto incrementouse nun 20%, mentres que o incremento dos tráficos rexistrado nese mesmo periodo foi do 4,25%. As cifras foron comunicadas pola presidenta da Autoridade Portuaria, Sagrario Franco, na última sesión do consello de administración.
Por categorías, máis de dúas terceiras partes do valor global (660.516.142 euros) corresponde a produtos encadrados na categoría de mercancía xeral. Os graneis sólidos aportan un 8% do valor total dos tráficos portuarios (80.213.616 euros), e os graneis líquidos, un 5% (46.797.284 euros). A cantidade restante -189.310.951 euros- equivalente a un 19% do total, é atribuíble ao tráfico terrestre.
Na comparación entre toneladas e valor engadido a mercancía xeral, que supuxo o 44% das toneladas movidas polo porto, representa o 68% do valor. Os graneis sólidos, que en volume suman un 39%, aportan un 8% do valor. Os graneis líquidos foron un 9% do total de mercancías por número de toneladas, e representaron o 5% do valor total. Finalmente, o tránsito terrestre é a categoría á que corresponde o 8% das toneladas movidas, pero en valor esta cifra increméntase ata o 19%.
Grupo Mercancías |
Toneladas |
% sobre el total |
Valor en euros |
% sobre el total |
Mercancía General |
457.763 |
44% |
660.516.142 |
68% |
Graneles Sólidos |
403.440 |
39% |
80.213.616 |
8% |
Graneles Líquidos |
94.856 |
9% |
46.797.284 |
5% |
Tráfico Terrestre |
79.745 |
8% |
189.310.951 |
19% |
En canto ás mercancías concretas dentro de cada grupo, entre a mercancía xeral destaca, en primeiro lugar, o valor dos produtos movidos a través de contenedor, que ascendeu en 2015 a máis de 283 millóns de euros. A liña de contenedores que opera a compañía Boluda no porto de Vilagarcía é especialmente importante para as empresas da zona de influencia do porto, que deste xeito poden ampliar os seus mercados e incrementar a súa competitividade.
En segundo lugar, dentro da categoría de mercancía xeral, sitúase o aluminio, que superou os 205 millóns de euros, e en terceiro lugar, a pesca conxelada en tráfico marítimo, cuxo valor industrial foi de máis de 95 millóns de euros. A cuarta posición corresponde ao taboleiro, cuxo valor industrial alcanzou os 59 millóns de euros. A pasta de papel e a madeira aserrada complementan este listado.
Na categoría de graneis sólidos, 50 dos 80 millóns de euros de valor desta mercancía é atribuíble ao cereal; en segunda posición sitúase a urea, cuxo valor foi de máis de 24 millóns de euros, e a terceira posición é para o cemento, cun valor ligeramente superior ao aos catro millóns de euros.
Finalmente, na categoría de graneis líquidos, tanto o metanol como a parafina aportaron un valor de 20 millóns de euros cada unha, correspondendo a cantidade restante ao aceite.
Na comparación entre mercancías embarcadas e desembarcadas, as primeiras alcanzaron un valor de 353 millóns de euros, o que supón o 45% do total dos produtos en tráfico marítimo. As mercancías desembarcadas, pola súa banda, alcanzaron un valor de 434.130.939 millóns de euros, o que representa o 55% do valor industrial das mercancías en tráfico marítimo.
Se comparamos estas cifras coas toneladas movidas en cada categoría, destaca o feito de que a mercancía embarcada, que supón o 34% do total de tráficos portuarios, en valor incrementa a súa importancia ata o 45%. Pola contra, as mercancías desembarcadas, que representan o 66% de tráfico portuario, suman o 55% do valor.
Iso pon de manifesto que, cada vez máis, o Porto de Vilagarcía é utilizado por empresas da súa zona de influencia (que abarca todo o noroeste peninsular) para dar saída de mercancías ou produtos elaborados, con maior valor engadido, e evidencia a importancia das instalacións e servizos do porto arousano nos procesos produtivos e logísticos do tecido empresarial e industrial do seu “hinterland”.
Metodoloxía O cálculo destas cifras, que se inclúen nun estudo elaborado pola propia Autoridade Portuaria, efectúase tomando como referencia o valor medio ponderado de cada produto de acordo con impórtelos declarados na aduana, referencia que se aplicou a todas as mercancías movidas a través do Porto de Vilagarcía de Arousa, en exportacións, importacións, comercio nacional e tránsito. No cálculo tense en conta o valor das embalaxes e, no seu caso, dos aranceis, pero non o ive nin outros impostos sobre o consumo, como tampouco gastos de transporte posteriores ao embarque ou desembarque de mercancías.
Excluíronse deste traballo as taras dos contedores; as toneladas non contabilizadas por este concepto ascenden a 68.835 toneladas, o que supón un 6% do total. Tampouco se inclúen neste estudo o valor dos avituallamientos (combustibles, provisións, pertrechos, etc.), equivalentes a 4.811 toneladas, por non considerarse operacións comerciais de carga e descarga de mercancías. |