facebook

 

 twitter

 

 youtube

 

 linkedin

   
Xoves, 21-Novembro-2019
Español (spanish formal Internacional)Galician (Galego)English (United Kingdom)
Mapa web
O Porto de Vilagarcía moveu en 2011 mercancías por valor de case 550 millóns de euros
Martes, 02 Outubro 2012 07:54
AddThis Social Bookmark Button

Valor mercancías movidad en 2011A Autoridade Portuaria de Vilagarcía moveu durante o pasado ano mercancías por un valor total de 549,9 millóns de euros. Esta cifra é un 35% superior á de 2010, ano no que o valor industrial das mercancías portuarias ascendeu a 406 millóns de euros.

A subida é aínda máis destacada se temos en conta que en toneladas, o ascenso rexistrado en 2011 con respecto a 2010 foi de algo máis do 7%. Isto significa que en 2011 moveuse máis mercancía que no ano anterior, pero sobre todo, de maior valor engadido.

O cálculo desta cifra, elaborado pola propia Autoridade Portuaria, efectuouse tomando como referencia o valor medio ponderado de cada produto de acordo con impórtelos declarados na aduana, referencia que se aplicou a todas as mercancías movidas a través do Porto de Vilagarcía de Arousa, en exportacións, importacións, comercio nacional e tránsito. No cálculo tense en conta o valor das embalaxes e, no seu caso, dos aranceis, pero non o iva nin outros impostos sobre o consumo, como tampouco gastos de transporte posteriores ao embarque ou desembarque de mercancías.

Excluíronse deste traballo as taras dos colectores; as toneladas non contabilizadas por este concepto ascenden a 27.299 toneladas, o que supón un 2,5% do total. Tampouco se inclúen neste estudo o valor dos avituallamientos (combustibles, provisións, pertrechos, etc?), equivalentes a 9.087 toneladas, por non considerarse operacións comerciais de carga e descarga de mercancías.

O total de mercancías movidas a través do Porto de Vilagarcía de Arousa ascendeu, no ano 2011, a 890.834 toneladas.

Grupo Mercancías Toneladas % sobre o total
Graneis Sólidos 339.351 38%
Mercancía General 271.763 31%
Graneis Líquidos 200.102 22%
Avituallamiento e Terrestre 79.618 9%


De acordo co estudo elaborado pola Autoridade Portuaria, o valor Industrial das mercancías embarcadas e desembarcadas polo Porto de Vilagarcía durante 2011 foi o seguinte:

A Mercancía Xeral alcanzou un valor industrial de 261.754.126 €, o que supón un 48% do total. O valor industrial dos Graneis Líquidos foi de 85.156.867 €, o que constitúe un 15%. Os Graneis Sólidos tiveron un valor industrial de 58.100.878 €, cifra que equivale a un 11% do total. A cantidade restante -144.891.245 euros, ou o que é o mesmo, un 26% do total- é atribuíble o tráfico terrestre.

Dentro da mercancía xeral -que é o apartado con maior peso tanto por número de toneladas movidas como por valor da mercancía- destaca o aluminio en bruto de importación, cun valor industrial de 100 millóns de euros; a pesca conxelada en tráfico marítimo (incluíndo tamén a contenerizada), cuxo valor ascendeu a 37 millóns de euros; a madeira técnica en exportación (35 millóns de euros), a pasta de papel (5,6 millóns de euros) e a madeira aserrada (4,4 millóns de euros). Neste apartado inclúese tamén a mercancía contenerizada, cun valor global 78 millóns de euros, dentro da cal destacan o leite e derivados lácteos (35,6 millóns de euros), conservas de marisco (7 millóns de euros); madeira e mobles (5,2 millóns de euros); hortalizas (5,1 millóns de euros); ferro e fundición (4,6 millóns de euros); aluminio elaborado (2 millóns de euros); e viño e outros alcois (1 millón de euros).

No apartado de graneis líquidos, o fuel supuxo un valor industrial de 43 millóns de euros, o metanol de case 30 e a vaselina e parafina, de 11 millóns de euros. En canto aos graneis sólidos, a primeira posición en canto ao valor industrial correspondeu ao cereal, con 28 millóns de euros, seguido da urea (23,3 millóns de euros) e o cemento (6,3 millóns de euros).

O valor industrial dos graneis e a mercancía xeral en tráfico marítimo movida en 2011 a través do porto de Vilagarcía alcanzou a cifra de 405 millóns de euros. A cantidade restante correspondeu a produtos en tránsito terrestre, dentro dos cales a pesca conxelada ten unha enorme importancia, cun 97% do valor total (140.315.447 millóns de euros). Hai que destacar que estes produtos son utilizados nas liñas de envasado e preparado de moluscos, peixes e mariscos de diversas empresas situadas na zona de servizo do Porto de Vilagarcía, compañías que contribúen á creación e consolidación de emprego no Porto e a súa zona de influencia, polo elevado número de persoal que require a súa actividade.

Mercancías embarcadas e desembarcadas

No que se refire exclusivamente ao valor das mercancías de tráfico marítimo, o valor das mercancías desembarcadas alcanzou a cifra de 277.108.979 millóns de euros, o que supón un incremento do 72% con respecto ao ano anterior. En canto ás mercancías embarcadas, o seu valor foi de 127.902.983 millóns de euros, cun aumento do 208% con relación a 2010. Na comparación entre o número de toneladas movidas e o seu valor, atopamos que as mercancías embarcadas supuxeron 75% do total dos tráficos marítimos do porto e achegaron o 68% do seu valor, mentres que ás desembarcadas, que representan o 25% dos tráficos marítimos do porto, correspóndelles o 32% do seu valor.

Todas e cada unha das mercancías movidas polo porto de Vilagarcía contribúen en maior ou menor medida ao desenvolvemento da economía comarcal, rexional e nacional; sendo o paso polas instalacións portuarias un elo necesarios no desenvolvemento de procesos produtivos e loxísticos. Resulta importante resaltar que moitas das mercancías son complementarias entre si e forman parte dos mesmos procesos produtivos: un exemplo diso é o caso da madeira técnica ou taboleiro (mercancía xeral), en cuxa fabricación utilizar colas entre cuxos compoñentes están a urea (granel sólido) e o metanol (granel líquido).

As cifras deste estudo sobre o valor industrial das mercancías movidas polo Porto de Vilagarcía é unha mostra inequívoca do papel fundamental que desempeña o porto no desenvolvemento da economía e a sociedade ás que serve, ofrecendo maiores posibilidades para aquelas empresas que están radicadas na súa hinterland e sobre todo oportunidades para que outras empresas ou servizos sitúense nela, mellorando a súa loxística e transporte, o que equivale a mellorar a súa competitividade.

 

Las cookies nos permiten ofrecer nuestros servicios. Al utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las cookies Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra política de privacidad.

Acepto las cookies.