O Porto reclama ao Concello utilizar a mesma fórmula pola que se tramitará a ampliación da depuradora como vía para liberar Ou Ramal
A Autoridade Portuaria dirixiuse ao Concello de Vilagarcía para solicitarlle que a modificación do PXOM leve a cabo pola fórmula da modificación puntual.

A Autoridade Portuaria dirixiuse ao Concello de Vilagarcía para solicitarlle que a modificación do PXOM solicitada polo porto e que resulta imprescindible para poder abordar a futura apertura de Ou Ramal a usos públicos leve a cabo pola fórmula da modificación puntual.
Ata a data, o Concello mostrouse publicamente en contra de utilizar esta ferramenta legalmente prevista na normativa urbanística co argumento de que introducir cambios no plan urbanístico municipal pola vía da modificación puntual ou pola vía da revisión integral do documento non supoñía unha diferenza substancial en canto aos prazos para a súa tramitación.
Con todo esta semana, ao fío dos cambios urbanísticos a realizar na parcela anexa á depuradora, o Concello afirmou en nota de prensa que “a decisión de optar pola modificación puntual en lugar de introducir ou cambio non proxecto do novo plan xeral é que a tramitación deste instrumento urbanístico é moito máis rápida […] do outro xeito, quedaría supeditada á aprobación definitiva do PXOM, algo que dada a complexidade do procedemento, tardará bastante máis”. A mesma información aclara que esta fórmula da modificación puntual pode empregarse para “actuacións de interese público debidamente xustificado”.
Estas manifestacións supoñen que o Concello asume publicamente agora, como sempre sostivo a Autoridade Portuaria, que a modificación puntual si é máis áxil que a revisión do PXOM, e opta pola súa aplicación para axilizar actuacións de interese público. Por conseguinte, e por tratarse dunha situación análoga, o porto solicita que se utilice esta mesma vía para conseguir facer realidade uns cambios que se solicitaron fai catro anos, sen que se avanzou na súa materialización pola decisión municipal de incluílos nun documento tan complexo como o PXOM, decisión que esta Autoridade Portuaria nunca comprendeu nin compartiu.
Cabe lembrar que os cambios que se pretende introducir no PXOM teñen como obxectivo axustar á realidade física do dominio público portuario a área delimitada como tal no plan municipal. É dicir, preténdese unicamente modificar o trazado da liña que delimita os terreos que xestiona o porto, xa que a ordenación en detalle deses espazos non se realiza por medio do PXOM, senón do Plan Especial do Porto.
A presidenta da Autoridade Portuaria indica que “resulta evidente que a decisión do Concello de incorporar os cambios que pediamos no documento do novo PXOM –que acumula unha demora moi considerable-, no canto de facelos por medio dunha modificación puntual do PXOM vixente como nós solicitamos desde o principio desta tramitación e tamén posteriormente, de maneira reiterada, provocou un grave atraso na materialización dun trámite que podía finalizarse en meses, pola súa escasa complexidade; e prexudicou non só á Autoridade Portuaria senón tamén aos operadores e, indirectamente a todos os vilagarciáns, xa que este cambio no PXOM é o primeiro paso para poder modificar o noso Plan Especial, e modificar o Plan Especial é un requisito imprescindible para poder destinar Ou Ramal a usos cidadáns”.
Sagrario Franco lembra que “é a nosa intención, como indicamos reiteradamente, abordar esa liberación de Ou Ramal de usos estritamente portuarios e incorporalo ás áreas orientadas á interacción porto-cidade, completando así o deseño da fachada marítimo-portuaria de Vilagarcía. Pero sen acometer antes a modificación o PXOM -algo que depende do Concello- non podemos avanzar no noso Plan Especial: esta paralización fai que o porto non poida dotarse dunha capacidade de almacenamento alternativa á que ofrecen as naves de Ou Ramal nas ampliacións portuarias de Ferrazo e Comercial, e en tanto esta alternativa non exista, as naves de Ou Ramal deberán seguir abertas, porque existe demanda para o seu uso”.
Por todo iso, a Autoridade Portuaria ha remitido ao Concello unha carta da presidenta dirixida ao alcalde xunto cun oficio para reactivar esta tramitación, en vista de que os argumentos expresados polo Concello para o caso da parcela anexa á depuradora (na que se pretende levar a cabo a ampliación da EDAR), son de aplicación tamén para o caso da Autoridade Portuaria.
Na súa carta, a presidenta expresa a súa confianza en que “cunha vontade sincera de entendemento baseada no muto respecto ás atribucións e obxectivos de cada unha das nosas organizacións, poderemos superar o bloqueo ocasionado polos atrasos na tramitación do PXOM mediante a utilización da máis eficaz das ferramentas que a actual normativa urbanística pon ao noso alcance para un caso como o que nos ocupa; e así, recuperar polo menos parte do tempo perdido, para avanzar no propósito de lograr, por unha banda, un porto máis competitivo, e por outra, facer accesible para toda a cidadanía un espazo tan valioso, pola súa localización e características, como é o peirao de Ou Ramal”.
Porto de Vilagarcía, 30 de setembro de 2020.

O Consello de Administración aproba a formulación da modificación puntual do Plan Especial do Porto
No balance de tráficos portuarios o primeiro trimestre do ano péchase provisionalmente cun incremento do 9% con relación ao mismo periodo do pasado ano

Unhas cen tripulacións competirán na XVII edición da bandeira de bateis “Porto Vilagarcía”, que se disputa este sábado
A proba, organizada polo Club de Remo Vilaxoán, foi presentada esta mañá na sede da Autoridade Portuaria

O Consello de Administración formaliza a adxudicación a Vilor Infraestructuras da terceira fase da obra do ferrocarril a Ferrazo
O porto establece en febreiro un novo récord mensual de tráfico portuario, con case 158.000 toneladas
Pagination
- Page 1
- Páxina Seguinte