O Porto de Vilagarcía testa o correcto funcionamento dos seus plans de emerxencia mediante a realización dun simulacro
O suposto para resolver foi un incidente de contaminación mariña provocado por unha vertedura dunha substancia oleosa no peirao Comercial

O Porto de Vilagarcía foi escenario esta mañá da realización dun simulacro, o cal serviu para testar o correcto funcionamento dos seus plans de emerxencia. O exercicio implicou a activación do Plan Interior Marítimo (PIM) do Porto de Vilagarcía, para facer fronte a un incidente de contaminación marítima.
O suposto abordado no simulacro foi unha vertedura accidental, cuxo orixe é unha operación rutineira de trasfega entre tanques a cal, por razóns que se descoñecen, ocasiona un derrame incontrolado no mar dunha substancia con propiedades de hidrocarburo, sen que o persoal a bordo do buque decátese diso. A patrulla da Policía Portuaria alertada polo forte cheiro a hidrocarburo observa unha apreciable mancha oleosa na dársena 3 do peirao Comercial, procedente do buque atracado no peirao Comercial Leste.
A Policía Portuaria avisa de inmediato ao oficial do buque para que pare a operación de trasfega e comunica o suceso ao centro de Control de Emerxencias (CCE). A cantidade derramada ao mar estímase en 300 litros, aproximadamente, e a extensión da mancha, de entre 80 e 100 m2.
Nese momento, tras unha avaliación preliminar da situación, o Xefe de Seguridade e Operacións Portuarias activa provisionalmente a FASE de emerxencia en SITUACIÓN 0 do Plan Interior Marítimo do porto de Vilagarcía. Infórmase á directora del puerto -que se despraza ata Centro de Control-, e á Capitanía Marítima. Actúa como coordinador das operacións o xefe de Seguridade de Operacións portuarias, o cal realiza un informe sobre contaminación mariña (informe POLREP).
Considerando o alcance do episodio de contaminación non se require a activación dun plan superior e procederase a actuar cos medios propios da Autoridade Portuaria, de acordo coas previsións do Plan Interior Marítimo.
O operador de quenda no CCE seguindo as indicacións dos responsables de dirixir a emerxencia, é quen se encarga de efectuar as comunicacións (notificacións) ás administracións e organismos correspondentes segundo o protocolo establecido, facendo o propio Capitanía Marítima. No CCE constitúense o Comité Técnico Asesor, o Gabinete de Relacións Públicas e Grupo de apoio loxístico.
Desprázanse ata o lugar do incidente persoal da Policía Portuaria e dos distintos Grupos de Resposta e embarcacións de apoio para realizar os traballos de contención e recollida do derrame, empregado para iso o seguinte material, achegado pola Autoridade Portuaria.
• 1 KIT de capacidade de absorción de 900 litros de combustibles.
• 1 Carretel de barreira de augas exteriores con 250 m, cos seus equipos auxiliares.
• 1 equipo de recollida de hidrocarburos (skimmer) cos seus elementos auxiliares.
• tanque GRG.
• contedor plástico para a recollida de residuos sólidos.
A intervención dos equipos prolongouse durante aproximadamente 1 hora e 25 minutos, á finalización dos cales, a situación habíase resolvido. Unha vez recuperado o material derramado, retíranse todos os equipos da auga e procédese á súa limpeza e almacenamento. Nese momento, decrétase o Fin da emerxencia, finalizando o simulacro.
Tras a conclusión do exercicio, mantívose unha reunión no Centro de Control do porto a fin de realizar unha valoración do mesmo e detectar, no seu caso, posibles áreas de mellora.
Para este venres está prevista a realización dun segundo simulacro, no que se testará o Plan de Emerxencia Interior e Autoprotección (PEIA), sendo o suposto para abordar un incendio.
Porto de Vilagarcía, 25 de outubro de 2022

O Consello de Administración aproba a formulación da modificación puntual do Plan Especial do Porto
No balance de tráficos portuarios o primeiro trimestre do ano péchase provisionalmente cun incremento do 9% con relación ao mismo periodo do pasado ano

Unhas cen tripulacións competirán na XVII edición da bandeira de bateis “Porto Vilagarcía”, que se disputa este sábado
A proba, organizada polo Club de Remo Vilaxoán, foi presentada esta mañá na sede da Autoridade Portuaria

O Consello de Administración formaliza a adxudicación a Vilor Infraestructuras da terceira fase da obra do ferrocarril a Ferrazo
O porto establece en febreiro un novo récord mensual de tráfico portuario, con case 158.000 toneladas
Pagination
- Page 1
- Páxina Seguinte